FANDOM

Porucznik Kabura

Intro serialu Porucznik Kabura

Porucznik Kabura – polski serial animowany będący pastiszem gatunku science-fiction. Jest to pierwsza własna produkcja CDA Premium dostępna jedynie na tej platformie. Za realizację odpowiada SPInka Film Studio, a za scenariusz i reżyserię Bartosz Walaszek. Data premiery serialu to 25 października 2019 roku. Długość epizodów wynosi około 10-12 minut. Całość liczy 8 odcinków emitowanych kolejno co tydzień w piątek o godzinie 12:00. Drugi sezon miał premierę 31 stycznia 2020 roku. Charakterystycznymi cechami serialu są niecenzuralne treści i liczne odniesienia do aktualnej rzeczywistości społecznej i politycznej.

FabułaEdytuj

Akcja kreskówki toczy się w 2050 roku. Polska jest najsilniejszym państwem na Ziemi, na jej czele stoi mózg elektronowy Jarosław 2000. Główny bohater to krętacz Ryszard Kabura. Mężczyzna na skutek uzależnienia od hazardu popada w długi, przed którymi próbuje uciec zaciągając się do Polskich Kosmicznych Sił (PKS). Jako żołnierz jednostki wyrusza w galaktyczną misję. Wtem nad kraj zaczyna nadciągać zagrożenie, Proctolonusy, pozaziemska cywilizacja, która planuje podbić Ziemię. Porucznik Kabura musi stawić im czoła.

Powstanie serialuEdytuj

Serial jest pierwszą własną produkcją CDA Premium. Jest to część nowej strategii strony, od maja 2019 roku notowanej na warszawskiej giełdzie, według której witryna ma zacząć realizować seriale i filmy na własnej platformie. Wolfgang Laskowski, rzecznik prasowy CDA i pełnomocnik zarządu ds. rozwoju usług, powiedział w komunikacie prasowym: Serial „Porucznik Kabura” to pierwsza w pełni samodzielna produkcja CDA. Chcieliśmy, żeby była ona prześmiewcza, miejscami przerysowana i niepoprawna. Idealną osobą do tego zadania był według nas Bartosz Walaszek, którego charakterystyczny i rozpoznawalny styl albo bardzo się lubi, albo wręcz przeciwnie, ale obok którego trudno przejść obojętnie. Fani Kapitana Bomby, do którego Kabura w pewien sposób nawiązuje, powinni być zadowoleni.

Zwiastun kreskówki pojawił się na YouTube i CDA 16 października 2019 roku. Ponadto w tym samym miesiącu Porucznik Kabura został wspomniany w Blok Ekipie, innej produkcji SPInka Film Studio.

Ciekawostki Edytuj

GaleriaEdytuj